Права та обов’язки споживачів, місце та порядок одержання інформації споживачами

Законом України «Про житлово-комунальні послуги» визначено основні засади організаційних, господарських відносин, що виникають у процесі надання та споживання житлово-комунальних послуг між їхніми виробниками, виконавцями і споживачами, а також їхні права та обов’язки.

Відносини між суб’єктом господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальних послуг, і фізичною та юридичною особою, яка отримує або має намір отримувати послуги з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення врегульовано Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 № 630.

Відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» з метою реалізації права кожного на доступ до публічної інформації, споживачі мають право подати запит до ПРАТ «Черкаське хімволокно» ВП «Черкаська ТЕЦ».

Письмовий запит подається шляхом надсилання на адресу Центру обслуговування клієнтів18036, м. Черкаси, проспект Хіміків, 76, електронною поштою: [email protected] або в усній формі під час особистого прийому на вибір запитувача.

Споживач має право на:

  • Отримання вчасно та відповідної якості послуг згідно із законодавством та умовами Договору про надання послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води;
  • Отримання в установленому законодавством порядку інформації про перелік послуг, їх вартість, загальну суму місячного платежу, структуру тарифів, нормативів (норм) споживання, режиму надання послуг, їх споживчі властивості;
  • Відшкодування збитків, завданих його майну та/або приміщенню, шкоди, завданої його життю чи здоров′ю внаслідок неналежного надання або ненадання послуг;
  • Зменшення розміру плати в разі ненадання послуг, надання їх не в повному обсязі, зниження якості, зокрема відхилення їх від кількісних та/або якісних показників від затверджених нормативів (норм) споживання;
  • Усунення виконавцем виявлених недоліків у наданні послуг протягом, встановленого Кабінетом Міністрів України строку;
  • Несплату вартості послуг за період тимчасової відсутності споживача і членів його сім′ї (у разі відключення виконавцем гарячої води і опломбування запірних вентилів у квартирі (будинку садибного типу) та відновлення надання відповідних послуг шляхом зняття пломб за власний рахунок протягом доби згідно з письмовою заявою;
  • Зменшення розміру плати за послуги у разі тимчасової відсутності споживача та/або членів його сім′ї на підставі письмової заяви та офіційного документа, що підтверджує його/їх відсутність (довідка з місця тимчасового проживання, роботи, лікування, навчання, проходження військової служби, відбування покарання);
  • Перевірку кількісних та/або якісних показників надання послуг (якість і тиск води, температура гарячої води, температура повітря у приміщеннях тощо) у порядку, встановленому Правилами, іншими актами законодавства України та цим договором. Витрати, пов′язані з перевіркою кількісних і якісних показників надання послуг, відшкодовуються виконавцем у разі обґрунтованості звернення споживача; та споживачем - у разі необґрунтованості такого звернення;
  • Установлення квартирних засобів обліку гарячої води і теплової енергії та взяття їх на абонентський облік;
  • Періодичну повірку, обслуговування та ремонт квартирних засобів обліку гарячої води та теплової енергії, у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж;
  • Ознайомлення з нормативно-правовими актами у сфері житлово-комунальних послуг;
  • Внесення за погодженням з виконавцем у договір змін, що впливають на розмір плати за послуги;
  • Звільнення від плати за послуги у разі їх ненадання та отримання компенсації за перевищення строків проведення аварійно-відбудовних робіт.

Споживач зобов’язаний:

  • Оплачувати послуги в установлені договором строки;
  • Повідомляти виконавця про осіб, строк тимчасового проживання яких у квартирі (будинку садибного типу) перевищив місяць, а також протягом місяця про зміни кількості прописаних осіб та зміни, що відбулися у стані санітарно-технічного та інженерного обладнання (за умови проведення розрахунків за надані послуги згідно з нормативами (нормами) споживання);
  • Забезпечити доступ до відповідної інженерної мережі, арматури, квартирних засобів обліку гарячої води і теплової енергії представників виконавця за наявності в них відповідного посвідчення для: - ліквідації аварій - цілодобово; - встановлення і заміни санітарно-технічного та інженерного обладнання, проведення технічного та профілактичного огляду, зняття контрольних показань квартирних засобів обліку гарячої води і теплової енергії - згідно з вимогами нормативно-правових актів у сфері житлово-комунальних послуг;
  • Дотримуватися вимог нормативно-правових актів у сфері житлово-комунальних послуг;
  • Забезпечувати цілісність квартирних засобів обліку гарячої води і теплової енергії та не втручатися в їх роботу;
  • За наявності квартирного приладу обліку тепла (або гарячої води) щомісячно (з 22 по 28 число) надавати фактичні покази лічильників за довідковим телефоном (0472) 31-96-90 (багатоканальний) або на електронну пошту: [email protected]
  • У разі несвоєчасного внесення плати за послуги сплачувати пеню в установленому законом та укладеним договором розмірі;
  • Повідомляти у десятиденний строк виконавця про втрату права на пільги;
  • Своєчасно вживати заходів до усунення виявлених несправностей, пов′язаних з отриманням послуг, що виникли з його вини;
  • За власний рахунок проводити ремонт та заміну санітарно-технічних приладів, пристроїв та обладнання, що вийшли з ладу з його вини;
  • Своєчасно проводити підготовку квартири і санітарно-технічних приладів, пристроїв та обладнання до експлуатації в осінньо-зимовий період;
  • У разі встановлення виконавцем факту несанкціонованого втручання в роботу засобів обліку гарячої води і теплової енергії відшкодовувати вартість робіт з проведення їх експертизи, метрологічної повірки та ремонту згідно із законодавством;
  • Відшкодовувати виконавцю витрати з проведення аналізу якісних показників послуг у разі необґрунтованості претензій.